2013. május 16., csütörtök - Nagy Dávid Nyomtat Elküld Olvasási nézet

Hitvallás

2013 a HITVALLÁS ÉVE. Ez lehet nagyon általános, de nagyon személyes is. Egy református középiskolában különleges lehetőségek kínálkoznak egy CSENDESNAP megszervezésére, hogy a három téma végigjárása után megszülethessen egy személyes hitvallás is.

 

ÚTON A SZEMÉLYES HITVALLÁS FELÉ…
Hit - vall – „ás” – O.K.

________________________

Hitvallás a családról
IMASÉTA


1. ANYA-SAROK
- Miért vagyok hálás? - kövek kupaca: mindenki rakosgathat rá újabb és újabb köveket (filctollal írjuk rá egy kőre)
- Mit kérek édesanyámnak+családnak is ? - lyukas téglákból fal: cetlikkel, amelyekre fel lehet írni a kívánságokat –

Eszközök: sok kis kő, olyan filctoll, amely kőre ír, legalább 10 lyukas tégla, amelyből falat lehet építeni, cetlik, tollak, útmutató feliratok

2. APA-SAROK
- Nekem milyen édesapám van? - férfi idol-képek körben felragasztva (híres emberek, részeges férfi képe, gyermeket verő férfi képe dolgozó férfi képe, stb.,
- Imádság az apákért - középen egy-két párna (fiúknak azért is, hogy jó (jobb?) apák lehessenek)
- Levél Édesapámnak - A/4-es lapok, amelyre lehet írni (akár el is vihetik)

Eszközök: sok a/4 kép férfiakról, a felerősítéshez ragasztó-gyurma, nagy szőnyeg kispárnákkal; papírok, filctollak (esetleg postaláda)

3. TESTVÉR –SAROK
- homokba írható bűnök: el lehet „simogatni”, azaz meg lehet bocsátani
(ugyanez lehetséges papírra írva+iratmegsemmisítő)
- Mi szeretnék másként tenni ez után a testvéremmel?
(gyertyagyújtás, fogadalmak egy asztalon, mert rendezni kell, amit elrontottunk)
- Mosd meg arcodat! Egy lavór víz, törölközővel, s felette ige
Eszközök: egy láda homok, kis mécsesek, sok a/4 papír tollakkal, lavór, papírtörülközővel, felette ív papíron ige – minden alkalommal lehessen cserélni a vizet (!)

CSOPORTBESZÉLGETÉS
Bevezető játék: Egy „asztal”, mint a család szimbóluma – minden csoporttag üljön oda mellé. Esetleg fotózzuk le! – s a beszélgetés végén mindenki üljön újra oda, s ha változtatott, indokolja meg egy mondattal, ha nem, akkor azt is.
Mire való a család?
Mit hozunk a családból?
Mit tehetünk a jelenlegi családunkért?
Mit tehetünk a jövőbeli családunkért?

Közös imádsággal zárhatunk…
Eszközök: asztal – szék, tollak, fényképezőgép, post-itek

________________________

Hit – vallás, hit – vállalás
REFORMÁTUS VAGYOK!


Bevezető játékok:
1. Fogd meg, és add át
- egy labdát adunk körbe, két labdát adunk körbe, időre adjuk körbe, stb.
2. Csomó, vagy nem csomó, hány csomó?
- egy lefektetett kötélről együtt gondolkodni, dönteni csoportban, majd kibontani
3. Hol vagy a hajón?
- egy nagy csomagolópapíron egy hatalmas hajó rajza. Mindenki választ egy kis képet, ami őt szimbolizálja, s elhelyezi a hajó képén. Amikor mindenki készen van, jöhet a csoportbeszélgetés.

Csoportbeszélgetés:
1. Melyik játék (vagy lépés az úton) szólt neked legjobban az egyházról?
Mi volt a legnehezebb?
2. Mit jelképezhet a hajó? (az egyházat sokszor hasonlítják hajóhoz: Hányattatik, de nem süllyed el – régi latin mondás)
Mi minden, ki mindenki kell ahhoz, hogy célba érjen? Te mit tudsz tenni a magad helyén? Mi, ki hiányzik? Mit gondolsz az iskola mennyire az egyház része?
3. Mikor, kinek könnyű megvallani, hogy református keresztyén vagy?
Van ilyen? Kik a reformátusok? Aki konfirmált már az?
4. Hogyan fogalmaznád meg a saját hitvallásodat? Mit hiszel igazán?
Eszközök: labdák, hosszú kötél, sok kis kép újságokból, nagy csomagolópapír a hajó rajzával, sok papír és tollak

________________________

Nemzeti hitvallás

1. MAGYAR VAGYOK, MAGYARNAK SZÜLETTEM…
- Asszociáció: Mi jut eszedbe arról, hogy „magyar”?
- Állítások a magyarságról + szerzőket kell keresni hozzá – érveléssel, miért épp azok, leülve adjuk körbe, s tisztázzuk mit jelent magyarnak lenni.

Eszközök: idézetek kigyűjtve, szerzők külön kártyán.

2. Vakvezetés több variációban
Eszközök :sálak a szembekötéshez, s megfelelő helyszín – biztonságosan válasszuk ki!)

3. Az ország megmentése
- végveszélyben az ország, valaki ellopta az értékeket, s elrejtette titkos barlangjában – nektek kell visszaszerezni, s ki kell eljuttatni. Ám csak ha az összeset kihozzátok a labirintusból, akkor fog megmenekülni az ország.
(A játék leírása: egy teremben labirintus formára fektessük le a kötelet, néhány helyen egérfogó körül legyenek az értékeket jelző golyók. Kettesével mennek végig, de úgy, hogy aki megy annak be van kötve a szeme, aki „vezeti” – csak szavakkal - , az irányítja, hogy ki tudja hozni az értékeket. Mindenkinek végig kell menni – aki vezetett, az utána ugyanúgy végigmegy.)
Eszközök: nagy kötél, labirintus formában letéve, egérfogók, golyók(labdák) – értékek ráragasztva, szembekötéshez sálak (legalább annyi, ahogy csoporttag)

Beszélgetés:
1. Milyen volt bekötött szemmel járni, mások irányítása alatt? Vezetni, vagy vezettetni volt a jobb? Érezted, hogy felelős vagy, hogy rajtad is múlik?
2. Milyen értékeket mentettetek ki – elég ezek megtartása? Mit tennétek még hozzá? Milyen a jó vezető? Gyűjtsük össze az értékeket! (részlet felolvasása a NEMZETI HITVALLÁSBÓL)
3. Kötelezze el magát mindenki, hogy az ország javát szolgálja – s találja ki, hogy mivel?

Egy nagy ÜZENŐFALAT kell a kijárathoz tenni, ahová a nemzet vezetőinek üzenhetnek:

Milyen értékeket képviselő országot szeretne a jövő ifjúsága ahhoz, hogy ez az ország ÉLHETŐ LEGYEN, s ne akarjanak elmenni.

 

 

Fodorné Ablonczy Margit

Csatolt dokumentumok:

Copyright © 2008 Parókia Portál, Minden jog fentartva.

Impresszum / Kapcsolat

Látogatók ma: 29, összesen: 1462980

  • 2024. május 09., csütörtök

    Hogyan válik lelki metropolisszá az erdélyi zsákfalu? Ifjúsági evangelizációs heti riportunkból kiderül, mit kaptak és mit adnak tovább a református f...
  • 2024. május 08., szerda

    Négy „panelgyülekezet” lelkésze mesélt a szolgálatban megélt örömökről és kihívásokról.
  • 2024. május 05., vasárnap

    Filmtörténelmet írt A nemzet aranyai című dokumentumfilm. Mezei Áronnal, a mozi vágójával saját történetének, férfivá válásának mérföldköveiről is bes...
  • 2024. május 04., szombat

    Pécsi otthonában beszélgettünk Kiss Zsófiával, aki védőnőként dolgozik, levelezőn végzi a mesterszakot, presbiter, részt vesz a gyülekezeti gyermekszo...
  • 2024. május 02., csütörtök

    Mi a gyülekezetplántálás titka, és miért érdemes belevágni? Ezekre a kérdésekre is választ kaptunk az április 12-i Nagy-Budapesti Missziói Konferenciá...
  • 2024. május 02., csütörtök

    Júniusban újra lehetőség nyílik lelkipásztorok számára lelkésztovábbképzésen a rezilienciáról tanulni, tapasztalatot szerezni. Ez a négynapos konferen...
  • 2024. május 02., csütörtök

    A gyülekezeti gyermek­táboroztatásban fontos szerepet betöltő szervezeteket hívott a Szentírás Szövetség a budapesti Ráday Házba 2023 tavaszán.
  • 2024. április 30., kedd

    Hogyan teszi Isten alkalmassá az elhívottakat? Interjú Koncz Tiborral, a BKK menetirányító diszpécserével.
  • 2024. április 30., kedd

    Az óvodaválasztás számos kérdést vethet fel, különösen akkor, ha egyszerre több szempontot is szeretnénk figyelembe venni. Hogy mik lehetnek ezek a ké...
  • 2024. április 29., hétfő

    Új könyvük megjelenésének alkalmából a közeledés és távolodás egyensúlyáról, az anyaság kulcsairól és a kapcsolódás alapú elengedés örömteli mivoltáró...