Hogyan űzzük el az egyházi démonokat?

Személyes egyháztapasztalat teológiai megközelítésben - Kodácsy Tamástól.


Tizennégy hónapja, közel tízévnyi egyetemi lelkészi szolgálat után, indoklás nélkül menesztettek a Károli Gáspár Református Egyetemről.
Hiába próbáltam meg indoklást kérni, nem kaptam. Az a többszöri kérésem sem teljesült, hogy az egyetem fenntartóival és vezetőivel legalább egyszer együtt beszéljük meg, hogy mi a menesztésem oka.
Egyfajta átmeneti kiüresedést éltem meg, olyan erők nehezedtek rám, amiknek nem ismertem az eredőjét és nagyobbak voltak nálam. De újra magamra találhattam és megtapasztalhattam, hogy az egyházból kiröpülve is befogadó egyházi és világi közösségbe érkezhetünk, ahol most is örömmel szolgálok és dolgozom. Isten országa köztünk van, nagy és mindenütt jelen van. Megpróbáltam mindezt a felemás egyháztapasztalatot teológusként összefoglalni, amennyire tőlem telt, nyilván szubjektív módon.

Az alábbi tanulmányt azért most adom közre, mert egyrészt időben nagyon közel voltam az eseményekhez, másrészt nem akartam, hogy az írás az egyházi választásokban propagandairat legyen, harmadrészt bízom abban, hogy az új egyházvezetőség küzdeni fog az ebben említett folyamatok ellen. Az írást elsősorban azoknak ajánlom, akik hasonlóan érthetetlen és kétértelmű tagadásokat éltek át a református egyházban. 

Kodácsy Tamás


Hogyan űzzük el az egyházi démonokat?

A démon a daiomai görög igéből származik, amely megosztani, szétosztani jelentésű. Ez a megosztás utalhat a halál istenére, amely a meghaltak testét csoportosítja, vagy a sorsra, amelyet kiszabnak, de igazán nem tudjuk meghatározni a szó gyökerét. Mindenesetre a hasadás és kétértelműség olyan felemás állapot, amely képtelen saját magától egésszé alakulni. Olyan gyógyításra van ilyenkor szükség, amely egyesíti a szétválasztottat, amely összekapcsolja a széthasadtat és egyértelművé teszi a kétértelműt. A kétértelműségbe ragadt élő szervezet saját erejéből képtelen ezt megtenni, csak Isten Fiában oldódhat ez meg, akinek emberré lételével összekapcsolódik a mennyei és földi, az egyetemes és konkrét, az egész és a széthullott.

...

A TANULMÁNY TELJES TERJEDELMÉBEN ITT OLVASHATÓ