2009. november 26., csütörtök - Szabó László Nyomtat Elküld Olvasási nézet

Álljunk meg egy szóra...

Azt, hogy egy mozgásában korlátozott embernek mit jelent az ha kimozdulhat a kis szobájából, mi épek el sem tudjuk képzelni. Azt, hogy mit jelent gyönyörködni a balatoni panorámában, vagy megnézni Budapest nevezetességeit, színházba menni. Fogalmunk sem lehet róla mert épek vagyunk, jó a lábunk jó a kezünk...

Azt, hogy egy mozgásában korlátozott embernek mit jelent az ha kimozdulhat a kis szobájából, mi épek el sem tudjuk képzelni. Azt, hogy mit jelent például az ország legmagasabb csúcsán gyönyörködni a kilátásban vagy színházi előadásokra járni, gyönyörködni a balatoni panorámában Tihanyból, végig gurulni a Szalajka völgyben úgy hogy közben vadidegen emberek jönnek oda segíteni, hogy egy emelkedőt könnyebben legyőzzük. Fogalmunk sem lehet róla mert épek vagyunk, jó a lábunk jó a kezünk. Talán ezért rohanunk el az ilyen csodás dolgok mellett. Nem helyes. Élvezzük az élet szépségeit úgy ahogy ők. Elmondhatom hogy a csodálatos természeti élmények mellett barátokra is találtam. A következő kis beszámoló röviden bemutatja hogy merre jártunk együtt 2009-ben. Az élményekről képeket is megnézhetnek.

Tavasszal 4 alkalommal vettünk részt a szolnoki színház előadásain.

Április 19-én Budapesten, a Károlyi-Csekonics Rezidencián került megrendezésre a Diana kiállítás. A szervezők gondoskodtak az akadálymentes helyszínről, amit így mi is megnézhettük. A nap második felében az ország talán egyedüli akadálymentesített barlangjába -  a Szemlőhegyi barlangba - mentünk. Óriási élmény volt a különböző formájú, megvilágított cseppkövek látványa. Késő délután maradt még egy kevéske időnk, amit a budai várban tett kellemes sétával töltöttünk el.

Május közepén került megrendezésre Budapesten a Syma csarnokban az Esélyegyenlőségi nap. Ezen a rendezvényen évről-évre részt veszünk. Itt kiállításra kerülnek új gyógyászati segédeszközök, jelen vannak a gyógyítás, a rehabilitáció témájában jártas szakemberek, nem utolsó sorban találkozhatunk rég nem látott sorstársakkal is.

Régóta dédelgetett tervünk egy balatoni kirándulás megszervezése, amire végre július1-én sor kerülhetett. Korán reggel indultunk, mert bizony a Balaton valóban nem a „szomszédban van". Azért néhányunknak sikerült a siófoki szabad strandon megmártózni a tó vizében, ezután a szántódi révből áthajóztunk Tihanyba. Ott maradt még egy kevés idő városnézésre, az apátság felől pedig gyönyörködhettünk a feledhetetlen balatoni panorámába.

Július vége felé a Gyöngyösre látogattunk, kifejezetten a medence-beemelővel ellátott termálvizű strandolás volt a cél. A beemelővel akadt ugyan némi gond, de összességében remekül töltöttük el ezt a napot is.

Augusztus 18-án a Bükk hegység tájait fedeztük fel egy nagyszerű kiránduláson. Mindkét helyszín szinte akadálymentes volt, délelőtt a Lázbérci tavat és környékét fedeztük fel, délután Szilvásváradra vezetett az utunk. Azt hiszem minden túlzás nélkül állíthatom, az eddigi programjaink közül ez a kirándulás volt az egyik legszebb és legsikerültebb.

A múlt héten került megrendezésre Gyulán a jubileumi X. Keverék és Fajtatiszta Kutya Agility, Para Agility Világbajnokság. Számunkra ez idáig teljesen ismeretlen sportág versenyeit csodálhattuk meg, ahol szép számmal képviseltették magukat az egészséges emberek mellett a különböző fogyatékossággal élők 18 országból. A verseny izgalmai mellett megtapasztaltunk számos megható kapcsolatot ember és kutya között... azt hiszem egy ilyen programról nagyon nehéz beszélni, ezen ott kell lenni, ezt látni kell!

Alapítványunk ebben az évben ünnepli működésének 10. évét.  Ahogyan élménybeszámolómból is kiderült, az idén már eddig is sok szép programon vagyunk túl, amiért hálás köszönet a támogató szolgálatnak. A szállító szolgáltatás nélkül ezekben az élményekben nem lehetett volna részünk. Köszönjük Jani segítőkészségét, fáradthatatlanságát, kedvességét és még sorolhatnám a pozitív jelzőket ... A támogató szolgálat minden dolgozójának kívánunk további eredményes munkát és ehhez jó egészséget! Reméljük, még sokáig végzik tevékenységüket!

Kavisánszki János

Galovicz Lászlóné

(091126--)

Copyright © 2008 Parókia Portál, Minden jog fentartva.

Impresszum / Média Ajánlat / Kapcsolat / Hírlevél

Látogatók ma: 51, összesen: 607435

• 2024. május 02., csütörtök

Mi a gyülekezetplántálás titka, és miért érdemes belevágni? Ezekre a kérdésekre is választ kaptunk az április 12-i Nagy-Budapesti Missziói Konferenciá...

Júniusban újra lehetőség nyílik lelkipásztorok számára lelkésztovábbképzésen a rezilienciáról tanulni, tapasztalatot szerezni. Ez a négynapos konferen...

A gyülekezeti gyermek­táboroztatásban fontos szerepet betöltő szervezeteket hívott a Szentírás Szövetség a budapesti Ráday Házba 2023 tavaszán.
  • 2024. április 30., kedd

Hogyan teszi Isten alkalmassá az elhívottakat? Interjú Koncz Tiborral, a BKK menetirányító diszpécserével.
  • 2024. április 29., hétfő

Új könyvük megjelenésének alkalmából a közeledés és távolodás egyensúlyáról, az anyaság kulcsairól és a kapcsolódás alapú elengedés örömteli mivoltáró...

Hajdúvidékről indult, a Bács-Kiskunsági Református Egyházmegyében testvéri közösség fogadta, Lajosmizsén pedig hazaérkezett. Beiktatták Varga-Kovács M...
  • 2024. április 27., szombat

Ígéretes akadémiai karriert cserélt a kákicsi lelkészi szolgálatra, majd élete nagy részét az Ormánság néprajzi kincseinek megőrzésére és társadalmi p...
  • 2024. április 25., csütörtök

Az evangélium dinamikus, egyházi életünk viszont jobbára statikus. Mit tehetünk azért, hogy az életet munkáljuk – mások számára is? Lovas András...

A Krisztusban kapott szabadságról gondolkodtak a lelkésznők és lelkésznék a Ráday Házban tartott közelmúltbeli találkozójukon.
  • 2024. április 24., szerda

Alig több mint tíz év alatt vált néhány fős közösségből templomépítővé a szigetszentmártoni református gyülekezet, amely április 20-án rakta le félkés...