„Zavarba jövök és elpirulok, Uram, ha fölidézem születésedet és körülményeit, és ha az enyémre gondolok. Te, az Isten, teremtőm nekem és a mindenségnek, istállóban születtél, én pedig palotában; téged ökör és szamár között szegény pásztorok, engem – ki por és féreg vagyok a te színed előtt – udvari emberek nyüzsgő tömege vett körül. A te szüleid szegények, az enyémek fejedelmek; te szegénységben jöttél a világra, én gazdagságban." Rákóczi Ferenc
Peregrin – Az elveszett adatok nyomában
„Peregrin – Az elveszett adatok nyomában” címmel online csapatverseny indult október elsején a reformáció hónapjához kapcsolódva a Kárpát-medence református iskoláiban tanuló 7–10. évfolyamos diákcsapatok számára. Az izgalmas virtuális utazást ígérő játékra 64 iskola 885 diákja jelentkezett – jelentette be Pompor Zoltán, a Református Tananyagfejlesztő Csoport szakmai vezetője.
Az online játék célja, hogy a résztvevő diákok jobban megismerjék saját közösségüket, valamint a református egyházi oktatás történetét és máig élő hagyományait. A vetélkedőben a diákok komplex módon, több tantárgy ismereteit integrálva ismerik meg az egyházi iskolák világát a XVI. századtól napjainkig.
A kerettörténet szerint egy véletlen baleset miatt a Galaktikus Könyvtár Naprendszer Enciklopédiájából eltűntek a magyar református oktatásról és iskolákról szóló adatok. A felbecsülhetetlen értékű digitális információk visszaszerzésére a Galaktikus Tanács a gyakorlott online nyomozót, a Föld bolygó egyik nagy szakértőjét, Peregrint kérte fel. Peregrin küldetése azonban csak a játékosok segítségével járhat sikerrel.
A versenyben résztvevő kamaszok szívesen játszanak – akár közösen is – számítógépes játékokkal, így az alkotók számára egyértelmű volt, hogy Peregrinnel és a református iskolák történetével is ilyen formában találkozzanak: látványos grafikája és izgalmas történtvezetése mögött játékos tanulást segítő keretrendszer működik. A Games for Business Kft., a Pazirik Kft. és a Digitális Legendárium együttműködésével fejlesztett rendszer segítségével számos egyedülálló digitális tartalommal fognak megismerkedni a résztvevők. Ilyenek például a 360 fokban bejárható virtuális terek és körbeforgatható tárgyak. A játék tananyag-elemeit a közeljövőben a Református Tananyagtárban (reftantar.hu) is közzéteszik.
A 196 nevező csapatot összesen 91 mentortanár segíti a játék folyamán. A verseny végén a diákok, az iskolák és a mentorok is értékes ajándékokat nyerhetnek. A vetélkedő október 1. és november 30. között tart.
Bemutatóvideó: